Yaralanan dokunun iyileşme süreçleri, Kas, tendon, ligament, fascia, kemik gibi konnektif doku komponentlerindeki yapısal farklılıklar, Alt ve üst ekstremitede, columna vertebraliste sıklıkla görülen muskuloskeletal yaralanmaların patomekaniği, Yürümenin patomekaniği, Yürüme patolojileri.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Program
Öğrenme Çıktıları |
Öğretim
Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
1)Normal yürüme fazlarını ve Patolojik yürümeyi açıklar. | 1,2 | 1,2 | A |
2) Yaralanan dokunun iyileşme süreçlerini, Kas, tendon, ligament, fascia özelliklerini açıklar | 1,2 | 1,2, 7 | A |
3) Pelvis, Kalça, diz, ayakbileği ve ayakta sıklıkla görülen patomekanik problemleri açıklar |
1,2 |
1,2,7 |
A |
4) Omuz, Dirsekde sıklıkla görülen patomekanik
problemleri açıklar |
1,2,7 |
1,2 |
A |
5) El bilek ve elde sıklıkla görülen patomekanik
problemleri açıklar |
1,2,7 | 1,2 | A |
6) Kolumna vertebralisde sıklıkla görülen patomekanik
problemleri açıklar |
1,2,7 | 1,2, 7 | A |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Normal yürüme , Normal yürüme fazları I | |
2 | Normal yürüme , Normal yürüme fazları II | |
3 | Yürüme Patolojileri | |
4 |
Pelvis, Kalça da sıklıkla görülen patomekanik problemler |
|
5 | İyileşme Süreci ve konnektif doku bileşenlerinin özellikleri: Kas, Tendon, bağ, fasya | |
6 | Dizde sıklıkla görülen patomekanik problemler I | |
7 | Dizde sıklıkla görülen patomekanik problemler II | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Ayakbileği ve ayakta sıklıkla görülen patomekanik problemleri | |
10 | Omuz kuşağı ve Omuz | |
11 | Dirsek | |
12 | El bilek ve el | |
13 | Kolumna Vertebralis I | |
14 | Kolumna Vertebralis II | |
15 | Genel Tartışma |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu |
Neumann D.A. Kinesiology of the Musculoskeletal System: Foundation for Rehabilitations. 2nd Ed. Mosby, Elsevier, 2010.
Lippert, LS. Clinical Kinesiology and Anatomy, PA Davis Company Phidelphia, 2006 |
Diğer Kaynaklar | Shankman, GA. Fundamental Orthopedic Management for the Physical Therapist Assistant. 2nd ed. Mosby,2004 |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dökümanlar | Power point sunumlar, anatomik modeller üzerinde çalışma |
Ödevler | Kolumna vertebraliste sıklıkla görülen problemler üzerine ödev |
Sınavlar | Teorik sınav |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav (Teorik Sınav) | 1 | 40 |
Teorik Sınav | ||
Toplam | 40 | |
Finalin Başarıya Oranı | 60 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sağlık ile ilgili yeterli bilgiye sahip olmak | X | |||||
2 | Temel bilgileri kullanarak, problemleri tanımlamak ve analiz etmek | X | |||||
3 | Kanıta dayalı çözüm önerilerinde bulunmak | X | |||||
4 | Vak’kalar için uygun fizyoterapi - rehabilitasyon tekniklerini seçmek | X | |||||
5 | Uygulama işlemlerinde pratik yetenekler kazanmak | X | |||||
6 |
Rehabilitasyonda kullanılacak uygun terapi ajanları ve araçları seçmek
ve tedavi programını planlamak |
X |
|||||
7 | Fizyoterapide özel konular hakkında fikir sahibi olmak | X | |||||
8 | Doğru iletişm için, iletişim yöntemlerini hakkında fikir sahibi olmak | X | |||||
9 | Hayat boyu öğrenme ve kendini geliştirmeye duyarlı olmak | X | |||||
10 | Profesyonel, sosyal ve universal etik ve sorumluluklara duyarlı olmak | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam
İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15 x toplam ders saati) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 2 | 30 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 82 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3.28 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |