Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Koordinatörü:
Dersi Verenler:
Dersin Amacı:
Bu dersin amacı öğrencinin elektroterapi ile ilgli prensipleri bilmesi ve uygulamaları yapabilmesidir.
Dersin İçeriği:
Yüksek frekanslı akımlar ile ilgli prensipleri bilmesi ve uygulamları yapabilmesidir.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1. Ders 2. Tartışmalı ders 12. Grup çalışması 14. laboratuvar çalışması
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A. Teorik sınav B. Pratik sınav
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Program
Öğrenme Çıktıları |
Öğretim
Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
1. Öğrencinin elektrik- elektroterapi ile ilgli prensipleri bilmelidir. | 4,5 | 1,2,12,14 | A,B |
2. Yüksek frekanslı akımlarının uygulamlarını yapabilmesidir. | 4,5,6 | 1,2,12,14 | A,B |
3. Hastalıklara göre modalielerin değerlendirmesini
yapabilmelidir. |
4,5,6 |
1,2,12,14 |
A,B |
4. Hastalıklara göre elektroterapi modalielerini uygulayabilmelidir. |
4,5,6 |
1,2,12,14 |
A,B |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | FES | |
2 | Yüksek frekanslı akımlar giriş, genel prensipler, fiziksel özellikler | |
3 | Kısa dalga diatermi | |
4 | Kısa dalga diatermi | |
5 | Mikro dalga diatermi | |
6 | Mikro dalga diatermi | |
7 | Ultrson | |
8 | Ultrson | |
9 | LASER | |
10 | LASER | |
11 | Magnetoterapi | |
12 | Magnetoterapi | |
13 | NMES | |
14 | ESWT | |
15 | Genel tartışma |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu |
|
Diğer Kaynaklar | Foster A.: Clayton’s electrotherapy theory and practice 1992 |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dökümanlar | |
Ödevler | |
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | - | - |
Ödev | - | - |
Final | 1 | 60 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 60 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | ||||||
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Sağlık ile ilgili yeterli bilgiye sahip olmak | X | ||||
2 | Temel bilgileri kullanarak, problemleri tanımlamak ve analiz etmek | X | ||||
3 | Kanıta dayalı çözüm önerilerinde bulunmak | X | ||||
4 | Vakalar için uygun fizyoterapi - rehabilitasyon tekniklerini seçmek | X | ||||
5 | Uygulama işlemlerinde pratik yetenekler kazanmak | X | ||||
6 | Rehabilitasyonda kullanılacak uygun terapi ajanları ve araçları seçmek ve tedavi programını planlamak | X | ||||
7 | Fizyoterapide özel konular hakkında fikir sahibi olmak | X | ||||
8 | Doğru iletişm için, iletişim yöntemlerini hakkında fikir sahibi olmak | X | ||||
9 | Hayat boyu öğrenme ve kendini geliştirmeye duyarlı olmak | X | ||||
10 | Profesyonel, sosyal ve universal etik ve sorumluluklara duyarlı olmak | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam
İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) | 15 | 2 | 30 |
Laboratuvar: Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam
ders saati) |
15 | 2 | 30 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 2 | 30 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav | |||
Ödev | |||
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 94 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3.76 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |
2