• Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
PTR 259
Ders Tipi: 
Serbest Seçmeli
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Laboratuvar Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
5
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Koordinatörü: 
Dersi Verenler: 
Dersin Amacı: 
Farklı sağlık bakım hizmetlerinin tanımlanması; Rehabilitasyon hizmetlerinin sunulduğu sağlık bakım modellerinin açıklanması, multidisipliner ekibin tanımlanması, sağlık bakım sistemleri ile ilgili mevcut kanunlar ve işleyişlerin açıklanması
Dersin İçeriği: 

Engelliler için temel sağlık hizmetlerini veya fizyoterapi ve rehabilitasyona ihtiyaç duyan kişiler için temel sağlık hizmetlerini tanımlamak, birincil, ikincil, üçüncü basamak sağlık hizmetlerini tartışmak, engelli bireyler için kurumsal hizmetler arasındaki farklılıkları açıklamak, sağlık mesleklerinin multidisipliner yaklaşımda rolünü açıklamak, evde bakım hizmetlerini anlamak Farklı sağlık hizmetleri sırasında fizyoterapistin rolünü tanımlar.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Ders 2: Tartışma 6: Olgu çalışması 12: Grup Çalışması
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Teorik sınav F: Olgu sunumu H: Proje sunumu

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1. Anatomik yapıların pratikte tanımlanması 1,9  

1,2,3

 

A,B

2. Vücudun kemikleri ve kasları hakkında bir anlayış geliştirmek 1,9 1,2,3 A,B
3. Anatomik yapıları pratikte tanımlayabilme. 1,9 1,2,3 A,B

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Konular Ön Hazırlık  
Bakım Prensipleri    
 Birinci basamak, Ikinci Basamak, Üçüncü basamak sağlık hizmetleri    
  Sağlık Bakım modelleri    
Hastalıklarda   Farklı Saglık Hizmetlerinin Organizasyonu: vaka çalışmaları    
Hastalıklarda   Farklı Saglık Hizmetlerinin Organizasyonu: vaka çalışmaları    
  Enstitü Bakımı    
 Huzur Evlerinde bakım     
Ara Sınav    
 Evde bakım  kavramı,  Evde bakımda Hizmetlerin planlanması, Dünyada  Evde  bakıma ait iyi uygulamalar    
Evde bakımda fizyoterapistin rolü ve multidisipliner   çalışma prensipleri

 

   
Evde bakımda verilen kısa ve uzun süreli rehabilitasyon  programları    
 Terminal Care    
Toplum Temelli Bakım    
Genel Tartışma ve Proje Önerisi Hazırlama    
Genel Tartışma ve Proje Önerisi Sunumu    

Kaynaklar

Textbook

  • Ham, R, J. Sloane P. D.  Primary Care Geriatrics,  A case Based Approach, Mosby, 5rd Edition, 2006
  • Rice R. Home Health Care, in Community/ Public Health Nursing Practice. Health for Families  and Populations, Maurer FA, Smith M  Eds, 4th ed. Saunders – Elsevier, St Louis, 2009,786-808.
  • Stretton, Jean . Home Care. "Home Health Care." Encyclopedia of Health Care Management. 2003. SAGE Publications. 7 May. 2010.

Recommended Readings

  • General rehabilitation Sub – Acute Model of Care,  Central Adelaide Local Health Network Central Rehabilitation services
  • Subaşı  F. Kronik Obstrüktif Akciğer Hastalığının Rehabilitasyonunda Evde Bakım. . In:. KOAH' ta Pulmoner Rehabilitasyon. Ed. Gürses, H.N., Biber Ç. İstanbul:  Probiz Ltd.Şti; 2012 , pp:154-165

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI 
Dokümanlar Ders sunumları
Sınavlar  

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav - -
Teorik sınav 1 10
Pratik sınav 1 50
Ödev   100
Toplam   60
Finalin Başarıya Oranı   40
Yıl içinin Başarıya Oranı   100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Sağlıkta yeterli eğitim geçmişine sahip olmak.          

x

2 Problemleri tanımlamak ve analiz etmek için temel bilgileri kullanmak.    

 

  x  
3 Kanıtlara dayalı çözüm önerileri yapmak.      

x

   
4 Etkin bir fizyoterapi seçmek ve kullanmak - vakalar için gerekli rehabilitasyon teknikleri.  

 

X      
5 Fizyoterapide özel konular hakkında fikir sahibi olmak  

 

X      
6 Terapi ajanlarını, araçlarını seçme ve rehabilitasyon programını planlama becerisine sahip olmak.    

x

     
7 Fizyoterapide spesifik problemlere hakim olmak x  

 

     
8 Etkili iletişim kurabilmek için iletişim becerileri kullanımında hakim olmak. x    

 

   
9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini kazanmak ve sürekli kendini geliştirmek.          

x

10 Mesleki, sosyal ve evrensel etik ve sorumluluk bilincine sahip olmak      

x

   

AKTS İş Yükü Tablosu

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15 x toplam ders saati) 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 15 3 45
Ara Sınav 1 10 10
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü     120
Toplam İş Yükü / 25 (s)     4,8
Dersin AKTS Kredisi     5