• Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
PTR 256
Ders Dönemi: 
Bahar
Ders Tipi: 
Serbest Seçmeli
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Laboratuvar Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
5
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Koordinatörü: 
Dersi Verenler: 
Dersin Amacı: 
Bu dersin amacı, hastalara ve diğer sağlık çalışanlarına karşı bir danışan olmanın önemini kavramaktır.
Dersin İçeriği: 

Bir sağlık çalışanı olunduğunda danışan olmanın ne gibi beceriler gerektirdiğini öğrenmektir.

 

 

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1. Anlatım Yöntemi 2. Örnek Olay Yöntemi 3. Problem Çözme Yöntemi 4. Tartışma Yöntemi 5. Gösteri Yöntemi 6. Grup çalışması
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
1. Sunum 2. Ödev 3. Uygulama

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1. “Danışmanlık” kavramını açıklar. 1, 4 1, 2 1
2. “Rehberlik” kavramını açıklar. 1, 4 1, 2 1
3. Vaka durumlarında uygun iletişim becerilerinin farkında olmak. 1, 4, 6 1, 2, 3, 4 1, 3
4. Profesyonel seviyede becerilerin nasıl kullanılacağının farkında olmak. 1, 4, 6 1, 2, 3, 4 1, 3
       
       

 

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Danışmanlık ve rehberlik kavramlarına giriş -
2 Dinleme becerileri -
3 Soru sormanın gücü -
4 ARA SINAV -
5 Dil ve empati -
6 Yorumlama ve özetleme kavramları -
7 Pozitif ve negatif sessizlik -
8 Hasta odaklı olmak -
9 Temel danışmanlık 1 -
10 Temel danışmanlık 2 ve kapanış -
11 Vaka olgusu -
12 Vaka olgusu -
13 Öğrenci sunumları -
14 Öğrenci sunumları -

 

Kaynaklar

KAYNAKLAR
Ders Notu Yeditepe Üniversitesi Kütüphanesi
Diğer Kaynaklar Yeditepe Üniversitesi Kütüphanesi

 

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI 
Dokümanlar Powerpoint sunumları ve makale araştırmaları
Ödevler -
Sınavlar Ara Sınav, Final

 

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav   0
Ödev   0
Toplam   40
Finalin Başarıya Oranı   60
Yıl içinin Başarıya Oranı   40
Toplam   100

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 Sağlık ile ilgili yeterli bilgiye sahip olmak     X      
2 Temel bilgileri kullanarak, problemleri tanımlamak ve analiz etmek       X    
3 Kanıta dayalı çözüm önerilerinde bulunmak       X    
4 Vakalar için uygun fizyoterapi - rehabilitasyon tekniklerini seçmek         X  
5 Uygulama işlemlerinde pratik yetenekler kazanmak         X  
6 Rehabilitasyonda kullanılacak uygun terapi ajanları ve araçları seçmek ve tedavi programını planlamak         X  
7 Fizyoterapide özel konular hakkında fikir sahibi olmak         X  
8 Doğru iletişm için, iletişim yöntemlerini hakkında fikir sahibi olmak   X        
9 Hayat boyu öğrenme ve kendini geliştirmeye duyarlı olmak     X      
10 Profesyonel, sosyal ve universal etik ve sorumluluklara duyarlı olmak       X    
11 Sağlık ile ilgili yeterli bilgiye sahip olmak       X    
12 Temel bilgileri kullanarak, problemleri tanımlamak ve analiz etmek         X  
13 Kanıta dayalı çözüm önerilerinde bulunmak       X    

 

AKTS İş Yükü Tablosu

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 15 4 60
Ara Sınav 1 5 5
Final 1 5 5
Toplam İş Yükü     115
Toplam İş Yükü / 25 (s)     4,6
Dersin AKTS Kredisi     5