Hamilelik, kadın doğum, kanser ve yanıkta fizyoterapi ve rehabilitasyon gibi özel konular ele alınacaktır.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
DersinÖğrenmeÇıktıları |
Program Öğrenme Çıktıları |
ÖğretimY öntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
1. Öğrencinin farklı ve spesifik alanlarda FTR ile ilgili prensipleri bilmelidir. |
4,7 |
1,2 |
A |
2- FTR program ile ilgili uygulamalarını yapabilmesidir. |
4,7 |
1,2 |
A |
3-FTR programının değerlendirmesini yapabilmelidir. |
4,7 |
1,2 |
A |
4-Hastalıklara gore program uygulayabilmelidir. |
4,7 |
1,2 |
A |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI |
||
Hafta |
Konular |
ÖnHazırlık |
1 |
Giriş: Jinekolojik anatomi ve fizyoloji |
|
2 |
Jinakolojik hastalıklar |
|
3 |
Jinakolojik hastalıklarda fizyoterapi |
|
4 |
Jinakolojik hastalıklarda fizyoterapi |
|
5 |
Obstetrik rehabilitasyon |
|
6 |
Obstetrik rehabilitasyon |
|
7 |
Romatolojik rehabilitasyon, Juvenil romatoid artrit. |
|
8 |
Romatoid artrit |
|
9 |
Ankilozan spondilit |
|
10 |
Fasial sinir paralizisi |
|
11 |
Fasial sinir paralizisi |
|
12 |
Yanık rehabilitasyonu |
|
13 |
Yanık rehabilitasyonu |
|
14 |
Tortikollis |
|
15 |
Genel tartışma |
|
Kaynaklar
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI |
|
Dokümanlar |
|
Ödevler |
|
Sınavlar |
|
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ |
||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SIRA |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
1 |
40 |
Kısa Sınav |
- |
- |
Ödev |
- |
- |
Final |
1 |
60 |
Toplam |
|
100 |
Finalin Başarıya Oranı |
|
60 |
Yıl içinin Başarıya Oranı |
|
40 |
Toplam |
|
100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI |
|||||||
No |
Program ÖğrenmeÇıktıları |
KatkıDüzeyi |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||
1 |
Sağlık ile ilgili yeterli bilgiye sahip olmak |
|
|
X |
|
|
|
2 |
Temel bilgileri kullanarak, problemleri tanımlamak ve analiz etmek |
|
|
X |
|
|
|
3 |
Kanıta dayalı çözüm önerilerinde bulunmak |
|
|
X |
|
|
|
4 |
Vakalar için uygun fizyoterapi – rehabilitasyon tekniklerini seçmek |
|
|
|
X |
|
|
5 |
Uygulama işlemlerinde pratik yetenekler kazanmak |
|
X |
|
|
|
|
6 |
Rehabilitasyonda kullanılacak uygun terapi ajanları ve araçları seçmek ve tedavi programını planlamak |
|
|
|
X |
|
|
7 |
Fizyoterapide özel konular hakkında fikir sahibi olmak |
|
|
|
|
X |
|
8 |
Doğru iletişim için, iletişim yöntemlerinin hakkında fikir sahibi olmak |
|
|
X |
|
|
|
9 |
Hayat boyu öğrenme ve kendini geliştirmeye duyarlı olmak |
|
|
X |
|
|
|
10 |
Profesyonel, sosyal ve universal etik ve sorumluluklara duyarlı olmak |
|
|
X |
|
|
|
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
|||
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İşYükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) |
15 |
2 |
30 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) |
15 |
2 |
30 |
Ara Sınav |
1 |
2 |
2 |
Final |
1 |
2 |
2 |
Toplam İşYükü |
|
|
64 |
Toplam İş Yükü / 25 (s) |
|
|
2.56 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
3 |