Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Bu dersin amacı öğrencinin elektroterapi ile ilgli prensipleri bilmesi ve uygulamları yapabilmesidir..
Dersin İçeriği:
Alçak ve orta frekanslı akımlar ile ilgli prensipleri bilmesi ve uygulamları yapabilmesidir.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1. Ders 2. Tartışmalı ders 3. Grup çalışması 4. laboratuvar çalışması
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A. Teorik sınav B. Pratik sınav
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|
4,5 | 1,2,12,14 | A,B |
|
4,5,6 | 1,2,12,14 | A,B |
|
4,5,6 | 1,2,12,14 | A,B |
|
4,5,6 | 1,2,12,14 | A,B |
Dersin Akışı
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş, genel prensipler, fiziksel özellikler | |
2 | Elektrofizyolojı, AFA ( Alçak frekanslı akımlar) | |
3 | Düz akım, tipleri, İyontoforeziz | |
4 | Faradic, sinusoidal akımlar | |
5 | Elektrodiagnoz | |
6 | Diaynamic akımlar | |
7 | TENS | |
8 | Biofeedback | |
9 | Orta frekanslı akımlar | |
10 | HVGS | |
11 | Rus akımı | |
12 | Mikro-akım | |
13 | 2-5 akım | |
14 | İleri elektroterapi | |
15 | Genel tartışma |
Kaynaklar
Ders Notu |
|
Diğer Kaynaklar |
Foster A.: Clayton’s electrotherapy theory and practice 1992
|
Materyal Paylaşımı
Dökümanlar | |
Ödevler | |
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | - | - |
Ödev | - | - |
Final | 1 | 60 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 60 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 |
DERS KATEGORİSİ | Uzmanlık / Alan Dersleri |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sağlık ile ilgili yeterli bilgiye sahip olmak | X | |||||
2 | Temel bilgileri kullanarak, problemleri tanımlamak ve analiz etmek | X | |||||
3 | Kanıta dayalı çözüm önerilerinde bulunmak | X | |||||
4 | Vak’kalar için uygun fizyoterapi - rehabilitasyon tekniklerini seçmek | X | |||||
5 | Uygulama işlemlerinde pratik yetenekler kazanmak | X | |||||
6 | Rehabilitasyonda kullanılacak uygun terapi ajanları ve araçları seçmek ve tedavi programını planlamak | X | |||||
7 | Fizyoterapide özel konular hakkında fikir sahibi olmak | X | |||||
8 | Doğru iletişm için, iletişim yöntemlerini hakkında fikir sahibi olmak | X | |||||
9 | Hayat boyu öğrenme ve kendini geliştirmeye duyarlı olmak | X | |||||
10 | Profesyonel, sosyal ve universal etik ve sorumluluklara duyarlı olmak | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 5 | 80 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav | |||
Ödev | |||
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 98 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,92 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |
2