Her öğrenci bu ders kapsamında bilimsel araştırma eleştirisi yazmayı öğrenir. Araştırma eleştirisi araştırmanın özetinin, örneklem, method ve malzeme ve veri analizini içeren araştırma deseninin özelliklerinin, araştırmanın güçlü ve zayıf yönlerinin, geçerlik ve güvenirliğinin, bulguların sunumunun, tartışma ve sonuçlarının yorumlanmasını içerir.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Program Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
1) Araştırma makalesinin bölümlerini ve bölümlerin özelliklerini sıralar. |
2,3,10 |
1,3,4,6 |
1,2,4,6 |
2) Araştırma başlığının makalenin bütününü temsil edip etmediğini değerlendirir. |
2,3,10 |
1,3,4,6 |
1,2,4,6 |
3) Özetin bilimsel makale yazma kurallarına uygunluğunu analiz eder. |
2,3,10 |
1,3,4,6 |
1,2,4,6 |
4) Girişin bilimsel makale yazma kurallarına uygunluğunu analiz eder. |
2,3,10 |
1,3,4,6 |
1,2,4,6 |
5) Method bölümünün bilimsel makale yazma kurallarına uygunluğunu analiz eder. |
2,3,10 |
1,3,4,6 |
1,2,4,6 |
6) Bulguların bilimsel çalışmaya ve bilimsel makale yazma kurallarına uygunluğunu analiz eder. |
2,3,10 |
1,3,4,6 |
1,2,4,6 |
7) Tartışmanın bilimsel çalışmaya ve bilimsel makale yazma kurallarına uygunluğunu değerlendirir. |
2,3,10 |
1,3,4,6 |
1,2,4,6 |
8) Önemli sonuçların kısaca bilimsel makale yazma kurallarına uygun yazılıp yazılmadığını değerlendirir. |
2,3,10 |
1,3,4,6 |
1,2,4,6 |
9) Kaynakların yeterliliğini ve güncelliğini değerlendirir. |
2,3,10 |
1,3,4,6 |
1,2,4,6 |
10) Yazarın tüm makaleyi mantıklı ve açık bir şekilde yazıp yazmadığını değerlendirir. |
2,3,10 |
1,3,4,6 |
1,2,4,6 |
11) Bilimsel makale değerlendirmelerini yazılı olarak ifade eder. |
2,3,10 |
1,3,4,6 |
1,2,4,6 |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI |
||
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1 |
Giriş- Araştırma Makalesi Nasıl Okunur |
İlgili literatür |
2 |
Bir Araştırma Makalesini-Eleştirel Okuma ve Değerlendirme |
İlgili literatür |
3 |
Bir Araştırma Makalesini-Eleştirel Okuma ve Değerlendirme |
İlgili literatür |
4 |
Bir Araştırma Makalesini-Eleştirel Okuma ve Değerlendirme |
İlgili literatür |
5 |
Bir Araştırma Makalesini-Eleştirel Okuma ve Değerlendirme |
İlgili literatür |
6 |
Bir Araştırma Makalesini-Eleştirel Okuma ve Değerlendirme |
İlgili literatür |
7 |
Bir Araştırma Makalesini-Eleştirel Okuma ve Değerlendirme |
İlgili literatür |
8 |
Bir Araştırma Makalesini-Eleştirel Okuma ve Değerlendirme |
İlgili literatür |
9 |
Bir Araştırma Makalesini-Eleştirel Okuma ve Değerlendirme |
İlgili literatür |
10 |
Bir Hemşirelik Araştırma Makalesini-Eleştirel Okuma ve Değerlendirme |
İlgili literatür |
11 |
Bir Araştırma Makalesini-Eleştirel Okuma ve Değerlendirme |
İlgili literatür |
12 |
Bir Araştırma Makalesini-Eleştirel Okuma ve Değerlendirme |
İlgili literatür |
13 |
Bilimsel Araştırma Makalesi Eleştirisi Yazma |
İlgili literatür |
14 |
Bilimsel Araştırma Makalesi Eleştirisi Yazma |
İlgili literatür |
15 |
Genel Değerlendirme ve Geri Bildirim Verilmesi |
İlgili literatür |
Kaynaklar
KAYNAKLAR |
|
Ders Notu |
1. Michaei Coughian, Patricia Cronin, Frances Ryan: Step'by-step guide to critiquing research. Part 1: quantitative research. British Journal of Nursing. 2007. Vol 16, No II, 658-663. 2. Evaluating and Critiquing Nursing Research. http://nursingplanet.com/Nursing_Research/critiquing_nursing_research.html 3. Rose Nieswiadomy. Evaluating research findings for nursing practice. http://www.tnad4.org/images/ERFFNP.pdf 4. Polly Lee. Understanding and critiquing qualitative research papers. Nursing Times.net, Vol: 102, Issue: 29, Page No: 30.http://www.nursingtimes.net/nursing-practice/clinical-zones/educators/understanding-and-critiquing-qualitative-research-papers/203129.article 5. Polly Lee. Understanding and critiquing quantitative research papers. Nursing Times.net, Vol: 102, Issue: 28, Page No: 28. http://www.nursingtimes.net/nursing-practice/clinical-zones/educators/understanding-and-critiquing-quantitative-research-papers/201659.article |
Diğer Kaynaklar |
1. A.D.Robert: Bilimsel bir makale nasıl yazılır ve yayımlanır. "How to Write and Publish a Scientific Paper" adlı ISI yayınından Gülay Aşkar Altay tarafından çevirilmiştir. Copyright: (c) 1979, 1983, 1988, 1994 Robert A. Day |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI |
|
Dokümanlar |
İlgili literatür, değerlendirme makaleleri |
Ödevler |
Makale Değerlendirme ödevleri |
Sınavlar |
Final |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ |
||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SAYI |
KATKI YÜZDESİ |
Ödev ve Performans |
1 |
60 |
Final |
1 |
40 |
Toplam |
|
100 |
Finalin Başarıya Oranı |
|
40 |
Yıl içinin Başarıya Oranı |
|
60 |
Toplam |
|
100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI |
|
||||||||
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|
||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
||||
|
|||||||||
1 |
Besin olarak kullanılan kimyasal yapıları ve insan beslenmesinin farklı koşullarda nasıl gerçekleştiğini derinlemesine bilir, bunun için uygun kaynakları kullanır. |
|
X |
|
|
|
|
||
2 |
Beslenme bilimlerinde araştırma yapabilme yeterliliklerini kullanır. |
|
|
|
|
X |
|
||
3 |
Çocuk ve ergen dönemine özgü beslenme gereksinimlerini bilir, bireysel ve toplumsal farklı koşullarda bu bilgileri analitik bir tutumla değerlendirerek gerekli eylemi gerçekleştirir. |
|
|
|
X |
|
|
||
4 |
Beslenme ve diyet danışmanlığı çerçevesinde meslek etiğini ve yasal düzenlemeleri uygular. |
X |
|
|
|
|
|
||
5 |
Gebelik ve emziklilik dönemlerine özgü beslenme gereksinimlerini bilir, bireysel ve toplumsal farklı koşullarda bu bilgileri analitik bir tutumla değerlendirerek gerekli eylemi gerçekleştirir. |
|
|
X |
|
|
|
||
6 |
Yetişkinlik döneminde tıbbi beslenme tedavisini gerektiren sağlık sorunlarını bilir ve bu süreçlerde uygulanması gereken eylemi gerçekleştirir. |
|
X |
|
|
|
|
||
7 |
Toplumsal beslenme sorunlarına yönelik çözümler üretir ve buna yönelik plan ve politikaların geliştirmesine katkı sağlar. |
|
X |
|
|
|
|
||
8 |
Meslek içi ve meslekler arası iletişim kurabilir ve multi-disipliner çalışmalarda en uygun ve güncel teknikleri alanına uygulayabilir. |
|
|
|
|
|
|
||
9 |
Yaşadığı çevrenin beslenme durumunu saptayarak, gerektiğinde iyileştirmeyi amaçlayan etkinliklerin düzenlenmesini sağlar. |
X |
|
|
|
|
|
||
10 |
Mesleğindeki ve ilgili teknolojilerdeki gelişmeleri takip ederek kendini ve yaratıcılığını geliştirir, gerekli durumlarda inisiyatif kullanabilir. |
|
|
|
|
X |
|
||
11 |
Toplu beslenme yapılan kurumlarda verilen hizmetin insan sağlığı üzerindeki önemini bilir ve üretim süreçlerinde toplam kalite yönetimini uygular. |
|
|
|
|
|
|
AKTS İş Yükü Tablosu
DERS KATEGORİSİ |
Uzmanlık / Alan Dersleri |
||
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
|||
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) |
15 |
3 |
45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) |
15 |
3 |
45 |
Ara Sınav |
- |
- |
- |
Kısa Sınav |
- |
- |
- |
Ödev |
8 |
2 |
16 |
Final |
1 |
1 |
20 |
Toplam İş Yükü |
|
|
126 |
Toplam İş Yükü / 25 (s) |
|
|
5,04 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
5 |