Ön Koşul Dersleri:
Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Koordinatörü:
Dersi Verenler:
Dersin Amacı:
Bu dersin amacı hastanın tadaviye başladığı gündeki durumunun ve prognozunun objektif olarak takip edilebilmesi.
Dersin İçeriği:
Hastanın değerlendirilmesi, postür analizi, antropometrik ölçümler,, kısalık testleri, esnekliğin değerlendirilmesi, normal eklem hareketlerinin değerlendirilmesi, goniometrik ölçümler, kas testi, kas kuvvetini değerlendiren diğer yöntemleri içeren bir derstir.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Ders, 2: Tartışmalı ders, 14: Laboratuar
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Teorik sınav; B:Pratik sınav
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Program
öğrenme çıktıları |
Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) Hasta hikayesi almayı açıklar. | 1,5,8,9,10 | 1,12,14 | A,B |
2) Postür analizini açıklar. | 1,5,8,9,10 | 1,12,14 | A,B |
3) Kısalık-esneklik testlerini açıklar. | 1,5,8,9,10 | 1,12,14 | A,B |
4) Eklem hareket açıklığı değerlendirmesini açıklar. | 1,5,8,9,10 | 1,12,14 | A,B |
5) Kas testi ölçümlerini açıklar. | 1,5,8,9,10 | 1,12,14 | A,B |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Hasta Hikayesi ve Değerlendirme | |
2 | Postür ve Postür Analizi |
3 | Kas Kısalığının Değerlendirilmesi | |
4 | Esneklik Testleri | |
5 | Antropometrik Ölçümler | |
6 | Antropometrik Ölçümler | |
7 | Normal Eklem Hareketinin Değerlendirilmesi | |
8 | Normal Eklem Hareketinin Değerlendirilmesi | |
9 | Normal Eklem Hareketinin Değerlendirilmesi | |
10 | Kas Kuvveti ve Değerlendirme Yöntemleri | |
11 | Kas Kuvveti ve Değerlendirme Yöntemleri | |
12 | Kas Kuvveti ve Değerlendirme Yöntemleri | |
13 | Kas Kuvveti ve Değerlendirme Yöntemleri | |
14 | Kas Kuvveti ve Değerlendirme Yöntemleri | |
15 | Genel tartışma |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu |
|
Diğer Kaynaklar |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dökümanlar | |
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Teorik sınav | %40 | |
Pratik sınav | %60 | |
Toplam | 40 | |
Finalin Başarıya Oranı | 60 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | ||||||
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 |
Sağlıkta yeterli bilgiye sahip olmak |
X |
||||
2 |
Temel bilgileri kullanarak, problemleri tanımlamak ve analiz etmek |
X |
||||
3 |
Kanıta dayalı çözüm önerilerinde bulunmak |
X |
||||
4 |
Vakalar için uygun rehabilitasyon tekniklerini seçmek |
x |
||||
5 |
Uygulamalarda pratik yetenekler kazanmak |
x |
||||
6 |
Rehabilitasyonda kullanılacak uygun terapi ajanları ve araçları seçmeki dizayn etmek ve planlamak |
x |
||||
7 |
Fizyoterapide özel konular hakkında fikir sahibi olmak |
x |
||||
8 |
Doğru iletişm için, iletişim yöntemlerini hakkında fikir sahibi olmak |
x |
||||
9 |
Hayat boyu öğrenme ve kendini geliştirmeye duyarlı olmak |
x |
||||
10 |
Profesyonel, sosyal ve universal etik ve sorumluluklara duyarlı olmak |
x |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15 x toplam ders saati) | 15 | 2 | 30 |
Laboratuvar | 15 | 4 | 60 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 1 | 15 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 115 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |
2