Beslenme ekolojisi, çevre ve ilişkili konular
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Program Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
1) Beslenme ve ekoloji arasındaki etkileşimi açıklar |
1,7,8,9 |
1,2,4,5 |
2,3,4,6 |
2) Canlıların birbirleri ve çevreleriyle ilişkilerini açıklar. |
1,7,8,9 |
1,2,4,5 |
2,3,4,6 |
3)Farklı tarım yöntemlerinin çevre üzerine etkisini değerlendirir |
1,7,8,9 |
1,2,4,5 |
2,3,4,6 |
4) Sürdürülebilirlik kavramını, sürdürülebilir beslenme modellerini inceller. |
1,7,8,9 |
1,2,4,5 |
2,3,4,6 |
5) İnsan ile fiziksel, biyolojik, sosyal ve kültürel çevresi arasındaki etkileşimi besin ve beslenme yönünden değerlendirir. |
1,7,8,9 |
1,2,4,5 |
2,3,4,6 |
6) Çeşitli ülkelerin beslenme alışkanlıklarını ve mutfak kültürlerini açıklar. |
1,7,8,9 |
1,2,4,5 |
2,3,4,6 |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI |
||
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1 |
GİRİŞ |
|
2 |
EKOLOJİ |
|
3 |
BESLENME EKOLOJİSİ |
|
4 |
SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK |
|
5 |
SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK |
|
6 |
ARASINAV |
|
7 |
TARIM VE ÜRETİM / EKOLOJİK TARIM/ ORGANİK TARIM |
|
8 |
BESLENME GEÇİŞİ/ PALEOLİT VS MODERN DİYET DİNİ VE BESLENME DAVRANIŞI |
|
9 |
DİN VE BESLENME DAVRANIŞI |
|
10 |
DÜNYA ÇEVRE KURULUŞLARI VE AMAÇLARI |
|
11 |
MAKALE İNCELEME |
|
12 |
MAKALE İNCELEME |
|
13 |
MAKALE İNCELEME |
|
14 |
MAKALE İNCELEME |
|
15 |
GENEL TEKRAR |
|
Kaynaklar
KAYNAKLAR |
|
Ders Notu |
Ders işlerken kullanılan slaytlar |
Diğer Kaynaklar |
|
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI |
|
Dokümanlar |
Derse ilişkin slaytlar, videolar |
Ödevler |
Güncel konuların öğrenciler tarafından işlenmesi |
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ |
||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SAYI |
KATKI YÜZDESİ |
Vize |
1 |
60 |
Sözlü Sunum |
1 |
40 |
Toplam |
|
100 |
Finalin Başarıya Oranı |
|
60 |
Yıl içinin Başarıya Oranı |
|
40 |
Toplam |
|
100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI |
|||||||
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||
1 |
Besin olarak kullanılan kimyasal yapıları ve insan beslenmesinin farklı koşullarda nasıl gerçekleştiğini derinlemesine bilir, bunun için uygun kaynakları kullanır. |
|
|
|
|
x |
|
2 |
Beslenme bilimlerinde araştırma yapabilme yeterliliklerini kullanır. |
x |
|
|
|
|
|
3 |
Çocuk ve ergen dönemine özgü beslenme gereksinimlerini bilir, bireysel ve toplumsal farklı koşullarda bu bilgileri analitik bir tutumla değerlendirerek gerekli eylemi gerçekleştirir. |
x |
|
|
|
|
|
4 |
Beslenme ve diyet danışmanlığı çerçevesinde meslek etiğini ve yasal düzenlemeleri uygular. |
|
x |
|
|
|
|
5 |
Gebelik ve emziklilik dönemlerine özgü beslenme gereksinimlerini bilir, bireysel ve toplumsal farklı koşullarda bu bilgileri analitik bir tutumla değerlendirerek gerekli eylemi gerçekleştirir. |
x |
|
|
|
|
|
6 |
Yetişkinlik döneminde tıbbi beslenme tedavisini gerektiren sağlık sorunlarını bilir ve bu süreçlerde uygulanması gereken eylemi gerçekleştirir. |
|
x |
|
|
|
|
7 |
Toplumsal beslenme sorunlarına yönelik çözümler üretir ve buna yönelik plan ve politikaların geliştirmesine katkı sağlar. |
|
|
|
x |
|
|
8 |
Meslek içi ve meslekler arası iletişim kurabilir ve multi-disipliner çalışmalarda en uygun ve güncel teknikleri alanına uygulayabilir. |
|
|
|
x |
|
|
9 |
Yaşadığı çevrenin beslenme durumunu saptayarak, gerektiğinde iyileştirmeyi amaçlayan etkinliklerin düzenlenmesini sağlar. |
|
|
|
|
x |
|
10 |
Mesleğindeki ve ilgili teknolojilerdeki gelişmeleri takip ederek kendini ve yaratıcılığını geliştirir, gerekli durumlarda inisiyatif kullanabilir. |
|
|
x |
|
|
|
11 |
Toplu beslenme yapılan kurumlarda verilen hizmetin insan sağlığı üzerindeki önemini bilir ve üretim süreçlerinde toplam kalite yönetimini uygular. |
|
|
x |
|
|
AKTS İş Yükü Tablosu
DERS KATEGORİSİ |
Uzmanlık / Alan Dersleri |
||
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
|||
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi |
Toplam |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) |
15 |
3 |
45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) |
15 |
4 |
60 |
Vize |
1 |
7 |
7 |
Sunum |
1 |
7 |
7 |
Final |
1 |
14 |
14 |
Toplam İş Yükü |
|
|
133 |
Toplam İş Yükü / 25 (s) |
|
|
5,32 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
5 |