Sporda Fizyoterapi

Ders Kodu: 
PTR 309
Ders Dönemi: 
Bahar
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
2
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
3
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 
Bu dersin amacı öğrencilere spor fizyoterapistinin yetkinlikleri, kas-tendon, artikular yapılar, kemik yapıların yarlanma iyileşme süreçlerini, spor yarlanmalarının değerlendirme şekilleri, akut, subakut, kronik yaralanamların dönmenin tedavi prensipleri, spora geri dönüş prensipleri,spor yaralanmalarını önleyici önlemler, fonksiyonel rehabilitasyon süreci, Proprioceptive , aerobic egzersizler, endurans eğitimi, kapalı ve açık kinetic halka egzersizleri, denge egzersizleri, nöromuskular adaptasyon eğitimi egzersiz prensipleri konuları ile ilgili bilgi ve beceri kazandırmaktır
Dersin İçeriği: 

Kas-tendon, artikuler yapıların iyileşme süreçleri, Spor yaralanmalarının değerlendirme şekilleri,  Akut, subakut, kronik

 yaralanamların  dönmenin tedavi prensipleri, Spora geri dönüş prensipleri,Spor yaralanmalarını önleyici önlemler, Fnksiyonel rehabilitasyon süreci, Proprioceptive , Kardiyovaskuler endurans eğitimi, kapalı ve açık kinetik halka egzersizleri prensipleri

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Ders, 2: Tartışmalı Ders, 3: Laboratuar
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Teorik Sınav, B: Pratik Sınav

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları

Program Öğrenme Çıktıları

Öğretim Yöntemleri

Ölçme Yöntemleri

1) Spor yaralanmalarının iyileşme süreçlerini, spor yarlanmalarının değerlendirmesini, akut, subakut, kronik

 yaralanamlarına spesifik tedavileri açıklayabilmek

1,2

1,2, 7

A,B

2) Proprioceptive , aerobic egzersizler, endurans eğitimi, kapalı ve açık kinetic halka egzersizleri, denge egzersizleri, nöromuskular adaptasyon eğitimi egzersiz prensiplerini açıklayabilmek

1,2, 4,5,7

1,2, 7

A,B

3) Fonksiyonel Rehabilitasyonu ve spora geri dönüş kriterlerini açıklayabilmek 

2, 4, 5,7

1,2,7

A, B

4) Spor yaralanmalarından korunmaya yönelik öneriler verebilmek

2,4,5,7

1,2, 7

A,B,F

5 ) Spor Rehabilitasyonuna yönelik vaka çalışmalarını yapabilmek 

2, 4,5,7

1,2,15,17

A,B,F

6) Spor Rehabilitasyonunda problem çözme becerisi kazanmak

2,4,5,6,7

1,2, 7

A,B,F

 

Dersin Akışı

Hafta

Konular

Ön Hazırlık

1

Spor yaralanmaları konusunda Spor Fizyoterapistinin yetkinlikleri

 

2

Spor yaralanması  olan hastanın rehabilitasyon programının organize edilmesi prensipleri

 

3

Spor yaralanması  olan hastanın rehabilitasyon programının organize edilmesi prensipleri

Klinik Karar Verme: Vaka Çalışmaları

 

4

 

Rehabiltasyonda iyileşme süreci yönetimi ve anlaşılması  I

 

5

 

Rehabiltasyonda iyileşme süreci yönetimi ve anlaşılması  II

Klinik Karar Verme: Vaka Çalışmaları

 

6

 

Rehabilitasyonda Değerlendirme Süreci I

Klinik Karar Verme: Vaka Çalışmaları

 

7

 

Rehabilitasyonda Değerlendirme Süreci II

Klinik Karar Verme: Vaka Çalışmaları

 

8

Arasınav

 

9

 

Açık ve kapalı Kinetik Halka Egzersizleri

 

10

Postural Stabilite  ve Denge

 

11

Plyometrik Egzersizler

 

12

Fonksiyonel Progresyon ve Fonksiyonel Testler

Klinik Karar Verme: Vaka Çalışmaları

 

13

Fonksiyonel Progresyon ve Fonksiyonel Testler

Klinik Karar Verme: Vaka Çalışmaları

 

14

Tape ve Bandaj Uygulamaları

 

15

Genel tartışma

 

 

Kaynaklar

Ders Notu

Prentice, W.E.Rehabilitation techniques for Sports Medicine and Athletic

Training, Mc Graw Hill,5th Ed. 2011.

-Prentice, W. E. Rehabilitation Techniques in Sports Medicine and athletic Training, 4th Edition, 2003.

Mc Ardle, W. D.  Exercise Physiology: Energy, Nutrtion and Human Performance, Lippincott Williams&Wilkins  2007

ACSM’s Resource Manual for Guidelinesfor Exercise Testing and Prescription. Third Edition. Williams&Wilkins, Baltimore, 2000.

Diğer Kaynaklar

 
 

Materyal Paylaşımı

Dökümanlar

 

Ödevler

 

Sınavlar

Teorik ve Pratik Sınav

 

Değerlendirme Sistemi

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI

SIRA

KATKI YÜZDESİ

Ara Sınav (Teorik ver Pratik Sınav)

1

40

Teorik Sınav

 

50

Pratik Sınav

 

50

Toplam

 

100

Finalin Başarıya Oranı

 

60

Yıl içinin Başarıya Oranı

 

40

Toplam

 

100

 

 

DERS KATEGORİSİ

Uzmanlık / Alan Dersleri

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

No

Program Öğrenme Çıktıları

Katkı Düzeyi

1

2

3

4

5

1

Sağlık ile ilgili yeterli bilgiye sahip olmak

   

X

   

2

Temel bilgileri kullanarak, problemleri tanımlamak ve analiz etmek

 

 

 

X

 

3

Kanıta dayalı çözüm önerilerinde bulunmak

     

X

 

4

Vak’kalar için uygun fizyoterapi - rehabilitasyon tekniklerini seçmek

     

X         

 

5

Uygulama işlemlerinde pratik yetenekler kazanmak

 

 

           

X

 

6

Rehabilitasyonda kullanılacak uygun terapi ajanları ve araçları seçmek ve tedavi programını planlamak

   

 

X         

 

7

Fizyoterapide özel konular hakkında fikir sahibi olmak

 

 

 

X         

 

8

Doğru iletişm için, iletişim yöntemlerini hakkında fikir sahibi olmak

     

X         

 

9

Hayat boyu öğrenme ve kendini geliştirmeye duyarlı olmak

 

 

X

           

 

10

Profesyonel, sosyal ve universal etik ve sorumluluklara duyarlı olmak

 

 

           

X

 
 

AKTS İş Yükü Tablosu

Etkinlik

SAYISI

Süresi
(Saat)

Toplam
İş Yükü
(Saat)

Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati)

16

4

64

Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)

16

1

16

Ara Sınav

1

1

1

Kısa Sınav

     

Ödev

     

Final

1

1

1

Toplam İş Yükü

 

 

82

Toplam İş Yükü / 25 (s)

 

 

3,28

Dersin AKTS Kredisi

 

 

3